29.5.10

Cebinizdeki 10'luk Banknotlardan Birini de Türkiye'nin Geleceği İçin Harcayın

En varoş semtin sokaklarında bile huzurla yüremek istemez misiniz? Ülkemizin doğusunun da batısı kadar gelişmiş olmasını istemez misiniz? Askerlerimizin artık ölmemesini? Suç oranının göze çarpar miktarda düşmesini istersiniz sanırım, değil mi? Başımızda bilinçli insanların olmasını ve ülkemizi parlak yarınlara taşımalarını?

Bildiğiniz gibi, eğer bilmiyorsanız öğrenin, her şeyin temeli eğitim. Dünyada korkulması gereken bir kavram varsa cehalettir ya da eğitimsizliktir. Eğitilmemiş insan, sınırlarını bilemez. Toplumda bilgili kişi olarak barınamayacağı için, güç gösterileriyle topluma uyum sağlamaya çalışır. O da insanların huzurunu etkiler. Eğitimsiz insan, fakir kalır. Sokaklarda sürünür, gerekirse "ekmek parası" için zalim bir şekilde saatlerce çalıştırılır(Çünkü eğitimli, eğitimsize baskı kurmuştur çoktan). Eğitimsiz insan, eğitim görmediği sürece, ülkenin gelişmişliğini ve refah düzeyini düşürür, kendisi de kötü bir hayat sürdürür.

Eğitim hakkında kendi küçük fikirlerimi belirttim. Yoksa eğitimin faydaları bundan ibaret değil ama eminim hepiniz az da olsa öneminin farkındasınızdır eğitimin. Bu durumda, eğitimli bir toplum için bir adım da biz atalım. Hiçbir şey kendiliğinden olmuyor. "Ah yazık, ben bunlara çok üzülüyorum" demek yetmiyor. Harekete geçebilir, geçirebiliriz, geçmeliyiz. Durumumuz ne olursa olsun yardımda bulunmalıyız.




TEGV(Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı) 1995 yılında kuruldu. O günden bugüne imkanı olmayan 7-16 yaş arası çocuklara eğitim konusunda destek sağlıyor. Bağlışlarından ve desteklerinden güçlenen TEGV; konserler ve bağış kampanyaları düzenlemektedir. Vizyonlarını şöyle açıklıyorlar:
(...)Eğitim Gönüllüleri’nin varoluş nedeni 7-16 yaş grubu çocuklarımıza devlet tarafından verilen temel eğitime katkıda bulunmak ve onlara yaşam becerileri kazandırmaktır.


Gerçekten içinizde biraz sevgi,acıma duygusu varsa, eğitimin önemini kavramışsanız; yardım etmek zor değil. Hem de hiç zor değil. Yapmanız gereken; masanızın üstünde, sağ cebinizde bulunan veya mutfakta unutmuş olabileceğiniz cep telefonunuzu gidip almak. Mesajlara girmek, yeni mesaj yazmaya basmak ve "EGITIM" yazıp 3353'e göndermek. On lira kimisi için çok para, kimisi için bir kağıt, ne olursa olsun bir on lirayı harcamak zorundayız. 6 kişi birer sms attığında, bir çocuğun bir yıllık eğitim ihtiyacı karşılanıyormuş. TEGV'nin internet sitesini de ziyaret etmeyi unutmayın.Yazıyı TEGV'in sloganıyla kapamak istiyorum. "Bir çocuk değişir, Türkiye değişir."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sen ne düşünüyorsun?