31.5.10

Ben Bu İnsanlarla Aynı Gezegende Yaşamak İstemiyorum


Haberleri izliyor musunuz? İnsani Yardım Vakfı(İHH) Gazze'ye gidiyordu yardım için, birden çok gemiyle. İsrail, gemiler çıkmadan uyarısını yaptı. Sınıra 40 deniz mili yaklaşılırsa müdahale edecekti. Hatta, ne ilginçki, BİR GÜNDE uluslarası sularda talimat yapma izni aldı(Normalde böyle bir iznin çıkması bir gün sürmez imiş). Gemilerden bir kaçı kaybolmuş. Büyük ve baş gemi olan Mavi Marmara'ya, İsrail donanmasının askerleri müdahalede bulundu sabah vakti. İnsanlar öldü(beyaz bayrak çekilmesine rağmen), sadece Türkler değil. 36 ülkenin vatandaşları bulunuyordu gemide! Normalde İsrail'in donanması  kansız olarak  operasyonlarını tamamlayacak güçteymiş, demekki bir anlam çıkarmalıyız.
İsrail niye saldırdı?  Gerçeği biliyoruz, fakat kendileri sebep olarak; gemilerde, yardımların yanında, silah bulunmasını öne sürdü. Yapılan araştırmalar, gemilerde silah bulunmadığını ortaya çıkardı. İlginç bir çelişki var ayrıca; sebep olarak silah yardımını sunan, başka bir açıklaması olmadığını sunan ordunun aksine İsrail Başkanı yardım gemilerine yapılan saldırıyı desteklediğini söyledi.
Bakanlıktan gelen bir açıklama; yaralı kimselerin Türkiye'ye teslim edilmemesinin, iyi olmayan sonuçlar doğuracağı yönünde.
Gemiye çıkan İsrail'li bir komandonun cebinden düşen kağıtta gemideki önemli şahısların resimleri ve isimleri varmış. Çok ilginç.
 Ölen öldü fakat İsrail şu an bütün dünyayı karşısına almış durumda. Dışişleri bakanımızın çağrısına bağlı olarak Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi toplanacak. İş artık uluslararası diplomasiye kaldı. 
Var bir şey, ben siyasetten anlamıyorum fakat var bir şey. Bunun sebebi sadece Gazze'ye yardım veya silah dağıtmak değil; İsrail'le Türkiye arasında süregelen bir şey bu. Güç gösterisi bu, "One Minute"den süregelen bir siyasi şov. Ne kadar ileri gidebileceklerini deniyorlar.
Siyasi ya da değil. Sonuçta insanlar ölüyor. İsrail'e lanet ediyor ve içten kınıyoruz.
Durumu güncel olarak takip etmek için tıklayınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sen ne düşünüyorsun?